Norma Joh
Acrylic, Oil on Paper
108 x 77.7 cm
“My upbringing is distinctly Americana. But my roots have always told me otherwise. And therein, lies the conflict. I know only where I am. Not where I have been.”
“나의 성장은 분명히 미국적이었습니다. 하지만 나의 뿌리는 항상 나에게 다르게 말해왔습니다. 그리고 그 안엔 갈등이 있습니다. 나는 오직 내가 어디있는지만 압니다. 내가 어디에 있었는지가 아니라.”
Constance Nahm
Acrylic, Oil on Paper
108 x 77.7 cm
“I often wonder why I am in the position I am now and I wonder this for altogether five to seven seconds max. The reason I wonder this for such a short amount of time is because I know this. I know this very well and somehow, I have just forgotten why I do what I do and why I have done what I have done.”
“나는 종종 내가 지금 여기에 왜 있는지 궁금한데, 5초에서 최대 7초동안 궁금합니다. 내가 짧은 시간동안 이것을 궁금해하는 이유는 내가 이걸 알고있기 때문입니다. 나는 이것을 잘 알고 있고 어떻게든 내가 왜 하는지 어떻게 하는지 왜 했는지 어떻게 하는지 잊어버립니다.”
Erich Steinkopf
Acrylic, Oil on Paper
109.1 x 78.8 cm
“Whatever it is that gets us to wake in the morning, must be the same thing that gets us to sleep at night. Whatever it is, I wish for it to stop. For I have no desire to wake anymore, nor any more desire to sleep. I just want an alternative.”
“우리를 아침에 일어나게 하는 것은 그게 무엇이든 우리를 밤에 잘들게 하는 것과 같습니다. 그게 무엇이든 나는 그만두고 싶어요. 나는 더이상 일어나고 싶지도 잠들고 싶지도 않습니다. 다른 대안이 필요해요.”
Jerrie Entson
Acrylic on Acrylic
115 x 80 cm
“I know that honesty has been my ally, my sword. It has gotten me to where I am and I swear by it. But it is also the reason, I do the slightly dishonest things that I do. For if I was honest all the time, that would be being dishonest too.”
“정직함이 나의 동맹이자 검입니다. 정직함이 내가 있는 곳으로 이끌었다고 나는 맹세할 수 있습니다. 하지만 그것은 내가 약간의 부정직한 일을 하는 이유이기도 합니다. 내가 만약 언제나 정직했다면, 그것이 바로 부정직이 될 겁니다.”
Joonhyub Ma
Acrylic, Oil on Paper
108 x 77.7 cm
“I have yet to do a ‘wrong’ thing in my life. I know this. My family knows this. My colleagues know this. But if everybody knows this, they might understand.”
“나는 아직 인생에서 ‘잘못된’ 일을 한 적이 없습니다. 나도 이걸 알고, 내 가족들도 알고, 내 동료들도 이걸 알고있습니다. 하지만 모두가 이걸 알고있다면, 그들은 이해할 것입니다.”
Agatha Dawson, Allison Dawson, Addison Dawson
Acrylic on Paper
109.1 x 236.4 cm
“There is no changing now. It has been five minutes. No more. If, and when. Not where.”
“내 미래에 변화는 없습니다. 5분 남았습니다. 이제 그만. 만약에, 그리고 언제요. 어디가 아니고요.”
Penny Wickers
Acrylic, Oil on Paper
109.1 x 78.8 cm
“What goes up, must come down. Right? But not all the time. I have gone up with no intention to go down.”
“올라가면 반드시 내려옵니다. 맞죠? 하지만 매번 그러는 건 아니예요. 나는 내려갈 생각 없이 올라왔어요.”
Yoonshik Goe
Acrylic on Polycarbonate
115 x 80 cm
“The comments kill me. I know I should not read them, but I have to know. I have to know what people are saying. What people are thinking. Even if it comes on this soulless platform we call digital. Where nobody knows your name and therefore the most terrible things in the world can be uttered. They kill me. They do. But I need to know.”
“댓글때문에 죽겠어요. 읽지 말아야 한다는. 걸 알지만, 나는 알아야겠어요. 사람들이 무슨 말을 하는지 알아야만 해요. 사람들은 나를 죽입니다. 사람들이 그래요. 하지만 나는 알아야 합니다.”
Jangok Soo Kyung
Acrylic, Oil, Graphite on Paper
100 x 70 cm
“The day lies before me. As it always does. But I cannot take it anymore. For it is just overwhelming. Time. For me the night could not come any sooner. But it does not. It waits, just as I do. I cannot bear it anymore.”
“늘 그래왔듯이, 시간은 내 앞에 놓여있습니다. 하지만 나는 더이상 참을 수 없습니다. 그것은 단지 압도적이기 때문입니다. 시간. 나에게 밤이 더 빨리 올 수는 없습니다. 그럴수 없지만, 나처럼 그것은 기다립니다. 나는 더이상 찬을 수 없습니다.”
Edison Ryu
Acrylic, Oil on Paper
108 x 77.7 cm
“To know the motivations for what I do would be to know some of the deeper parts of both my psyche and soul. And I myself, do not know these as well. So I wonder why you would want to know such things when I myself, have yet to uncover such things. You ask questions as if such answers exist.”
“내가 하는 일의 동기를 아는 것은 나의 정신과 영혼의 깊은 부분을 아는 것입니다. 나는 이것들을 잘 모릅니다. 그래서 나는 당신이 왜 나도 아직 모르는 것들을 알고싶어하는지 궁금합니다. 당신은 마치 그런 대답이 존재하는 것처럼 질문합니다.”
Agatha Fendricks
Acrylic, Oil on Paper
108 x 77.7 cm
“I have come from far less than this. And to know that intrigues me. Keeps me going.”
“나는 지금보다 부족하게 자랐어요. 그건 내 호기심을 바극하고 나를 계속 가게 했어요.”
Matthias Ko
Acrylic, Oil on Paper
100 x 70 cm
“I am an Ivy League product. I say product because I really feel that is what I am at the end of the day. Something kind of manufactured. Whether by the institutions or the standards. I am completely manufactured in almost every aspect. And I am okay with this.”
“나는 아이비리그의 산물입니다. 내가 산물이라고 한 이유는 하루의 끝에 내가 무엇인지 느끼기 때문입니다. 일종의 제조품입니다. 제도이든 표준이든 나의 모든 면은 완전히 제조되었습니다. 그리고 나는 상관 안 합니다.”
Gaif Gershwin
Acrylic on Polycarbonate
115 x 80 cm
“For every penny. For every dollar. I have saved, and saved. Only to realize that saving is not enough. I could save my whole life time and it would sill not be enough. I needed something more. I needed something less stable. Something with greater ROI. I just needed it.”
“한 푼 한 푼 모으고 모았습니다. 아무리 모아도 충분하지 않다는 걸 알았습니다. 내 인생 전부를 모아도 충분하지 않았죠. 나는 더 많은 게 필요했어요. 덜 안정적인 것이 필요했죠. 뛰어난 가성비, 내게 필요한 건 바로 이거예요.”
Isadora Winthrop
Acrylic, Oil on Paper
108 x 77.7 cm
“Quiet now. I think more than anything, it is the silence that I can only bear for so long. White noise, background sounds, something to fill this void. Fill this empty space. I need this space filled because I cannot be alone. I cannot be with this silence.”
“이제 조용합니다. 내가 오랫동안 참을 수 있는 건 그 무엇보다 고요함이라고 생각합니다. 백색 소음, 배경 소리, 이 공백을 채우는 어떤 것. 이 빈 공간을 채우는 것. 나는 혼자있을 수 없기 때문에 가득 찬 공간이 필요합니다. 나는 이 고요함과 있을 수 없습니다.”
Edmond Fields
Acrylic, Oil on Paper
109.1 x 78.8 cm
“I have come to realize that all good things have become what they are because of the efforts we put into such good things. But I have also come to realize that shortcuts do not get enough credit for how good they are. You save time, you save energy and you finish. There is nothing negative in that.”
“좋은 일을 위해 노력하면 좋은 일이 일어난다는 것을 깨달았습니다. 하지만 지름길이 얼마나 좋은지는 잘 모르겠어요. 시간을 절약하면 에너지를 줄이고 끝낼 수 있어요. 여기엔 부정적인 게 없습니다.”
Wilma Ransselar
Acrylic, Oil, Graphite on Paper
108 x 77.7 cm
“Where there is a will, there is a way. And for the most part, I know that I know far less than most. But, I know, there is a way.”
“뜻이 있는 곳에 길이 있습니다. 그리고 대부분의 경우, 나는 내가 대부분의 사람들보다 훨씬 덜 알고 있다는 것을 압니다. 하지만 길이 있다는 걸, 나는 압니다.”
Benjamin Muenster
Acrylic, Oil on Paper
109.1 x 78.8 cm
“There are no motivations for what I do. Survival is not even a sufficient word for what I am doing. I am living. Pure and simple. Living.”
“내가 하는 일에 동기는 없습니다. 생존이라는 말이 내가 하는 일을 충분히 설명해주지도 못합니다. 나는 살아있습니다. 순수하고 단순하게 살아있습니다.”
Huh Yoomee
Acrylic, Oil, Graphite on Paper
940 x 640 cm
“I know there exists before me, the efforts of generations to seek both peace and redemption. I know these efforts are tremendous. But it is this tremendous effort, this time that also thrills me. I seek my own peace. I seek not redemption, but something as close to redemption as can be.”
“우리 세대 이전에 평화와 구원을 추구했던 세대들의 노력이 있었다는 걸 압니다. 나는 이 노력이 대단하다는 걸 압니다. 하지만 지금 시대엔, 이런 대단한 노력들이 나를 긴장하게 합니다. 나는 나 자신의 평화를 추구합니다. 나는 구원이 아니라 구원에 가까운 것을 추구합니다.”
Celia Winterhouse
Acrylic, Oil, Graphite on Paper
108 x 77.7 cm
“I’ve heard of things to be learned and things to be gained. But what I have not yet heard of are things that have been done.”
“배워야할 것들과 얻어야할 것들에 대해 들어왔습니다. 하지만 해온 일들에 대해선 아직 듣지 못했습니다.”
Terrence Fulton
Acrylic on Paper
110 x 400 cm
“For everything I have attempted to do with what I have perceived to be ‘life’ I have noted that my success rate sits squarely at 3%. For those who are limited in math, this means I have failed at nearly 97% of all my endeavors.”
“내가 ‘인생’이라고 인식하며 시도한 모든 것에 대해 내 성공률은 정확히 3%입니다. 수학에 능하지 않은 사람들에게 이것은 내 모든 노력의 97%가 실패했음을 의미합니다.”
Abe Ra
Acrylic, Oil, Graphite on Paper
108 x 77.7 cm
“Issues with height. Appearance. All of these things have been considerations of mine since I can remember. But in recent times I have come to accept all that is who I am now. And it is not necessarily peace or peace of mind. More so, it is an understanding that, such things have mostly been in my head.”
“키나 외모 같은 것들은 내가 기억을 한 이래로 나에게 항상 중요한 문제였습니다. 하지만 최근엔 지금 나의 모든 걸 받아들였습니다. 이게 평화나 마음의 평화가 필요한 건 아니었어요. 그보단 내 머릿속에 있었던 것들을 이해하는 것입니다.”
Hanson Whittaker
Acrylic, Oil on Paper
108 x 77.7 cm
“When I think of the future, it is not this optimistic vision that I would say, 80% of the population seems to enjoy. I know the future is a bad place. It is getting worse now. It has been getting worse. So I have no optimism for this place. I have fastened my seatbelt. I am prepared. It is not good, this future.”
“미래에 대해 생각할 때, 80%의 대부분의 사람들이 즐기는 것처럼 보이는 건 낙관적인 비전이 아닙니다. 나는 미래가 암울한 장소라는 걸 압니다. 점점 더 나빠질 것입니다. 점점 더 나빠지고 있습니다. 그래서 나는 이 장소에 대해 낙원적이지 않습니다. 나는 벨트를 꽉 맸습니다. 나는 준비되었어요. 미래는 좋지 않습니다.”
Lake Wainntaisoor
Acrylic, Oil on Paper
108 x 77.7 cm
“Most of the time, it is the ceiling, this glass or bamboo ceiling as they call it that gets to me. I’d like to think that one day, such thinking may not exist. But I know, not in my lifetime.”
“소위 유리 천정이나 대나무 천정이라고 불리는 천정이 내게도 있습니다. 언젠가는 이런 것도 없어질 거라고 생각하지만 제 살아생전은 아닐 거예요.”
Wendy Zorn
Acrylic, Oil on Paper
109.1 x 78.8 cm
“My father was famous. Not like, celebrity famous. But pretty famous. So I saw behind the curtain. Saw the Wizard of Oz and I chose another life. One far from such mechanics. And so far, I know I have chosen correctly.”
“우리 아버지는 유몀했어요. 유명 연예인은 아니었지만 꽤 유명했어요. 나는 커튼 뒤를 봤죠. 오즈의 마법사를 봤고 다른 삶을 선택했습니다. 이런 기계에서 떨어진 삶, 지금까지 나는 내가 옳은 선택을 했다는 걸 알아요.”
Aggie Bernson
Acrylic, Oil, Graphite on Paper
108 x 77.7 cm
“I have done little in this life to make for lasting memories. I have focused on salary. Comfort. All the things that you do not remember. And therefore, I do what I do. For I can remember each one. In detail. I am making up for lost time.”
“나는 평생 기억에 남을 만한 일을 거의 하지 않았습니다. 나는 오직 월급과 안정에만 집중했습니다. 당신은 거의 기억 못하겠죠. 그래서 나는 내가 하는 걸 합니다. 하나하나 세세하게 기억할 수 있도록잃어버린 시간을 만회하고 있습니다.”
Fannie Kingston
Acrylic on Acrylic
115 x 80 cm
“For all of my admirers. Past and way past. I do think about you. I do remember you. And I, despite my happiness, always think what if. For that is the type of person I am. I can’t help it. I might be the first person to need a time machine. Like, actually need one.”
“나를 사랑하는 사람들이여. 오래 전 아주 오래전, 나는 당신에 대해 생각합니다. 당신을 기억합니다. 그리고 나는 나의 행복에도 불구하고 항상 만약을 생각합니다. 내가 그런 사람이라 어쩔 수 없습니다. 나는 타임머신이 필요한 사람일지 모릅니다. 사실 필요합니다.”
Watson Greyson
Acrylic, Oil on Paper
108 x 77.7 cm
“I’ve thought less and less throughout the years. And now, I think of nothing.”
“몇 년 동안 더 적게 더 적게 생각했습니다. 그리고 지금, 아무것도 생각하지 않습니다.”
Water Under The Bridge
Acrylic, Oil, Pastel on Paper
109.9 x 78.8cm
2021
Warm Silence
Acrylic, Oil, Pastel on Paper
109.9 x 78.8cm
2021
Head Over Heels
Acrylic, Oil, Graphite on Paper
109.9 x 78.8cm
2021
Hearing. Heard.
Acrylic, Oil Pastel on Paper
109.9 x 78.8cm
2021
Silent Majority
2021
Acrylic on Paper.
108 x 77.7cm
Hearts. Hearts.
109.1 x 78.8 cm
Acrylic and Oil on Paper
2021
Sleeping Giant 1
Offset Lithography on Paper
Edition of 3
109.9 x 78.8cm
2021
Promise The One.
109.1 x 78.8 cm
Acrylic, Oil and Graphite on Paper
2021
Heart On Sleeve
Acrylic on Paper
109.1 x 78.8 cm
2021
For All Those Who Forgot.
109.1 x 78.8 cm
Acrylic, Oil and Pencil on Paper
2021
All Ears
Acrylic on Paper
109.1 x 78.8 cm
2021
Felt, Time.
109.1 x 78.8 cm
Acrylic and Oil on Paper
2021
Settling Down, Settling Up
Monoprint Over Graphite
109.9 x 78.8cm
2021
What Once Was Perfect
Acrylic on Paper
108cm x 77.7cm
2021
Most Of The Time
Monoprint, Offset on Paper
109.9 x 78.8cm
2021
Make Mother Proud.
109.1 x 78.8 cm
Acrylic and Oil Pastel on Paper
2021
Sleeping Giant 4
Offset Lithography on Paper
Edition of 3
109.9 x 78.8cm
2021
Therefore, There, Four
Acrylic, Oil on Paper
109.9 x 78.8cm
2021
Sleeping Giant 2
Offset Lithography on Paper
Edition of 3
109.9 x 78.8cm
2021
©2008—2023. Chris Ro. All Rights Reserved.